تبلیغات
سامانه ایران صنعت - فهرست صادرکنندگان میوه کشور

مرکز جامع ثبت و انتشار مشخصات و سوابق اجرایی شرکتهای صنعتی
 

 

آیا شرکت خود را به دایرکتوری صنایع ایران اضافه کرده اید تا مخاطبین آسانتر و سریعتر شما را بیابند؟

آیا در جستجوی لیست بانک اطلاعات شرکتها و صنایع هستید؟

آیا می خواهید خدمات و محصولات خود را با استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ صنعتی به هزاران متخصص و صنعتگر اطلاع رسانی کنید؟

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی گزینه های زیر کلیک نمایید

شرکت خود را به دایرکتوری صنایع ایران اضافه کنید

لیست بانک اطلاعات ایران صنعت را دریافت کنیدخدمات و محصولات خود را به صنعتگران اطلاع رسانی کنید

                                       


















iran-sanaat.mihanblog.com
iran-sanaati.mihanblog.com
iran-sanaye.mihanblog.com

 

 
iranesanati.mihanblog.com
irane-sanati.mihanblog.com
iranesanaati.mihanblog.com
irane-sanaati.mihanblog.com
iranisanat.mihanblog.com
 
iranisanaat.mihanblog.com
iran-sanaaye.mihanblog.com
www.iransanat.org
http://www.iransanat.org/maneger/Content/Documents/InfoBank.asp
http://www.iransanat.org/maneger/Content/Documents/Emailing.asp




http://emailing.mihanblog.com




 

 

 



میزان و اقلام عمده میوه‌های صادراتی در 3 ماهه اول 85 در 3 ماهه امسال 155 هزار و 226 تن انواع میوه به ارزش 271 میلیون و 564 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد که پسته 73 درصد از کل صادرات میوه ایران را در این مدت به خود اختصاص داده است. ایران در سه ماهه سال جاری 199 میلیون و 127 هزار دلار پسته به خارج از کشور صادر کرد. وزن این میزان صادرات پسته 31 هزار و 299 تن بود. رتبه دوم میوه‌های صادراتی در این مدت به انگور تازه و خشک کرده اختصاص دارد. در سه ماهه اول سال جاری 29 هزار و 372 تن انگور تازه و خشک کرده به ارزش 25 میلیون و 116 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد. در این مدت 2/9 درصد از کل صادرات میوه به انگور اختصاص داشت. هندوانه نیز سومین میوه صادراتی ایران در 3 ماهه امسال بود. در این مدت 38 هزار و 386 تن هندوانه به ارزش 15 میلیون و 636 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد. سیب تازه، انواع خرما، کیوی تازه، انجیر تازه و خشک کرده، پرتقال، آلو خشک کرده و نارنگی به ترتیب عمده‌ترین میوه‌های صادراتی ایران در 3 ماهه اول سال جاری بوده‌اند. در مجموع 3/98 درصد از کل صادرات میوه ایران به ده قلم میوه فوق‌الذکر اختصاص دارد. *کشورهای عمده خریدار میوه از ایران در 3 ماهه امسال 9/22 درصد از کل صادرات میوه ایران در 3 ماهه اول سال جاری به کشور امارات صادر شد. امارات متحده عربی در این مدت 62 میلیون و 275 هزار دلار انواع میوه از ایران خریداری کرد. پس از این کشور هنگ‌کنگ قرار دارد. هنگ‌کنگ در 3 ماهه اول امسال 28 میلیون و 814 هزار دلار انواع میوه از ایران وارد کرد و 6/10 درصد از کل صادرات میوه ایران را به خود اختصاص داد. عراق نیز در رتبه سوم قرار دارد. در 3 ماهه اول سال جاری عراق 26 میلیون و 676 هزار دلار انواع میوه از ایران خریداری کرد و 8/9 درصد از کل صادرات میوه ایران را به خود اختصاص داد. کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، لبنان، اوکراین و هند نیز به ترتیب عمده‌ترین خریداران میوه ایرانی در سه ماهه اول امسال بوده‌اند. در این مدت ده کشور یاد شده در مجموع 118 هزار و 478 تن انواع میوه به ارزش 211 میلیون و 488 هزار دلار از ایران خریداری کرده‌اند و 7/77 درصد از کل صادرات میوه ایران در 3 ماهه اول امسال به این کشورها اختصاص دارد. ایران در مدت 3 ماهه اول سال جاری 155 هزار و 226 تن انواع میوه به ارزش 271 میلیون و 564 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر کرد. 0) صادرات میوه ایران به دیگر کشورها کاهش یافته است نویسنده : عماد عزتی خراسانی - صادرات میوه، محصولات کشاورزی، محصولات باغی، واردات میوه رییس اتحادیه صنفی بارفروشان اهواز گفت: تولید میوه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است اکبر بدیعی در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: افزایش کاشت درخت در سال جاری از جمله دلایل افزایش تولید میوه در سال جاری بوده است. وی افزود: در حال حاضر میوه با کیفیت مناسب در میدان موجود است. به عنوان مثال سیب با قیمت 300 و هزار تومان در سطح میدان موجود است که هر دو آنها از کیفیت مناسبی برخوردار است و هر کس با توجه به توانایی خرید خود می تواند به خرید میوه بپردازد. بدیعی یادآور شد: برخی میوه ها همچون موز از فیلیپین و آمریکای جنوبی، نارنگی از پاکستان و پرتقال از مصر و ترکیه وارد کشور می شود. رییس اتحادیه صنفی بارفروشان اهواز عنوان کرد: در حال حاضر صادرات میوه ایران به عراق کاهش یافته است زیرا برخی کشورها صادرات کالا به عراق را با بسته بندی بهتری انجام می دهند. دلایل ناکامی توسعه صادرات میوه ایران و بی توجهی مسئولان از سوی دیگر ، نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان میوه گفت : چرا کشوری با 13 اقلیم مختلف و ظرفیت های فراوان تولید میوه که می تواند علاوه بر خودکفایی، صادرات مناسبی هم داشته باشد به کشور وارد کننده تبدیل شده است. مختار مهدی زاده اظهار داشت: در کشور ما از گذشته سیاست ها در جهت حمایت از واردات بوده و هیچ تلاشی هم برای تغییر آن انجام نشده است به طوری که اخیرا مسئولان گمرک اعلام کردند که قوانین این بخش در جهت حمایت از واردکنندگان است. نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان با طرح اینکه چرا در کشوری که جایگاه هشتم تولید را داریم باید جایگاه دهم واردات را داشته باشیم، گفت: مسئولان تنها از مهرماه تا شب عید به دنبال رفع مشکلات میوه مردم هستند اما بعد از این مدت همه چیز فراموش می شود. وی افزود: چرا کشوری که 13 اقلیم مختلف و ظرفیت های فراوان تولید دارد که می تواند علاوه بر خودکفایی، صادرات مناسبی هم داشته باشد به کشور وارد کننده تبدیل شود. مهدی زاده در تشریح دلایل ناکامی در استفاده از ظرفیت های تولید میوه در کشور گفت: هنوز به رغم معرفی ارقام مناسب کیفی و کمی از ارقام جدید در محصولات باغی استفاده نمی شود و به همین دلیل ارزش کمی و کیفی محصولات کشاورزی پایین است. وی گفت: پرتقال کشور ما ارزش صادراتی پیدا نمی کند زیرا هنوز از تکنولوژیهای جدید بذر و نهال استفاده نمی شود. مهدی زاده افزود: میو ه های موجود هم به دلیل نبودن صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب، سورتینگ، بسته بندی و حمل ونقل نامناسب 35-30 درصد ضایعات دارد. نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه افزود: در آن طرف مرز کشورهای رقیب به سرعت رشد می کنند و ما در بازار رقابت با آنها جا می مانیم و به رغم ادعای مسئولان برای افزایش صادرات این ادعاها هیچ محلی از اعراب نداشته و در صورت صادرات هم در حد و اندازه های این کشور بزرگ نیست. مهدی زاده گفت: کشوری مانند چین که زمانی محصولات کشاورزی ایران را بسته بندی می کرد تا به فروش برساند در حال حاضر تولیدات ما نه تنها قابل رقابت با محصولات آنها نیست بلکه بازار ما جای محصولات داخلی را به محصولات چینی داده است. وی افزود: از سوی دیگر هر ساله افزایش 25 درصدی هزینه های تولید را شاهد هستیم اما ارزش تولید و صادرات همچنان ثابت است و دولت نیز فشارهای خود را به تولید کنندگان و صادرکنندگان بیشتر می کند به طوری که امسال میزان مالیات بر ارزش افزوده را از 3 به 4 درصد افزایش داده است. مهدی زاده افزود: دولت می تواند به جای افزایش مالیات ارزش افزوده و نسیه کردن جایزه صادراتی از این سو مالیات نگیرد و از آن سو هم جایزه صادراتی را دریافت نکند. نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه تصریح کرد: از سال جاری نیز بانک توسعه صادرات که معروف به حمایت از صادرکنندگان است بهره بانکی خود را از 12 به 14 درصد افزایش داده است. وی با بیان اینکه قرنطینه و صدور گواهی بهداشت در کشور ما از مشکلات دیگر صادراتی است، گفت: این مسئله در کشور ما بروکراسی اداری پیچیده ای دارد در حالی که قرنطینه محصولات وارداتی را به صورت آنلاین و سریع انجام می دهند در حالی که می توان همان مسئولی که در فرودگاه قرنطینه محصولات صادراتی را کنترل می کند به محصولات وارداتی هم نظارت داشته باشد. مهدی زاده گفت: با اجرای هدفمندی یارانه ها نیز هزینه های حمل ونقل نزدیک به دو برابر شده طوری که برای حمل بار در مسیری که سال گذشته 50 هزار تومان دریافت می کردند امسال 85 هزار تومان می گیرند. وی افزود: از سوی دیگر هزینه های حمل هوایی هم افزایش یافته به طوری که مسیر حمل هوایی امارات یک سنت افزایش داده و 5 سنت هم هواپیمایی کشورمان برای هر کیلوگرم محموله به عنوان حق کنترل و بازرسی دریافت می کند. مهدی زاده گفت: بعد از هدفمندی یارانه ها به رغم افزایش های قابل توجهی که در قیمت تولید مواد غذایی و مقدمات صادرات ایجاد شده اما وزارت جهاد کشاورزی بسته حمایتی برای صادرات در نظر نگرفته است. نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان میوه گفت: بنده خودم گلخانه دارم که با اجرای هدفمندی یارانه هزینه حاملهای انرژی هم افزایش یافته به طوری که برای 1.5 هکتار گلخانه گوجه فرنگی 5 میلیون و 400 هزار تومان فیش گاز صادر شده که در حقیقت ما را وادار به رهاسازی گلخانه داری کرده است. صادرکنندگان بیشتر تمایل به واردات میوه دارند در همین حال ، رقم صادرات مرکبات به بازارهای بین‌المللی به نسبت حجم تولیدی آن بسیار پایین است، از تمایل صادرکنندگان میوه به واردات این محصولات به کشور خبر داد/ سرانه تولید مرکبات در دنیا 16کیلو گرم است و در ایران 61 کیلوگرم است. مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرکبات ایران از کاهش حجم صادرات میوه خبر داد. عنایت ا... بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این که رقم صادرات مرکبات ایران به بازارهای بین المللی به نسبت حجم تولیدی آن در کشور بسیار پایین است، از تمایل صادرکنندگان میوه به واردات این محصولات به کشور خبر داد. وی با بیان این که در سال 88، در حدود 100 هزار تن مرکبات صادر شده است، گفت: عدم رقابت پذیری و نبود حمایت برنامه‌ریزان اقتصادی از تولیدکنندگان مهمترین عوامل تأثیر گذار در کاهش صادرات مرکبات بوده است. به گفته بیابانی درسال 89 نیز همین مقدار صادرات میوه خواهیم داشت و این در حالی است که تولیدات مرکبات کشور بیش از نیاز داخلی بوده و باید برای مازاد آن بازارهای جدید تعریف شود. مدیر عامل اتحادیه تولیدکنندگان مرکبات ایران علت عدم رغبت صادرکنندگان میوه به صادرات و تمایل آنها به واردات را تعرفه‌های پایین و سود آوری بیشتر برای آنان اعلام کرد. بیابانی با اعلام این که ایران در 11محصول صادرات دارد از کاهش این تعداد کالای صادراتی در آینده در صورت تداوم روند نابسامان صادرات میوه خبر داد. وی در ادامه به چالش‌های تولیدکنند